Obchodní podmínky
1 Úvodní ustanovení
1/1 Tyto obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je vlastník a provozovatel internetových stránek www.vitaepro.cz, společnost NutraQ CZ s.r.o., IČO 248 50 225, se sídlem Pod dráhou 1637/2, 170 00, Praha 7, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, v oddíle C, vložce 180231 (dále jen „prodávající“), a kupujícího při prodeji zboží prostřednictvím internetového obchodu www.vitaepro.cz nebo prostřednictvím telefonního operátora.
1/2 Tyto obchodní podmínky se použijí na vztah mezi prodávajícím jako podnikatelem a kupujícím, který je spotřebitelem. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Nestanoví-li tyto obchodní podmínky jinak, ustanovení určená pro spotřebitele (kupujícího v postavení spotřebitele) nelze použít pro kupujícího v postavení podnikatele.
1/3 Kupující musí být při učinění objednávky zboží starší 18 let. Na objednávku kupujícího mladšího 18 let se hledí jako by nebyla učiněna.
1/4 Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu a řídí se právním řádem České republiky. Vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění (dále jen „ObčZ“). Je-li kupujícím spotřebitel, řídí se vztahy upravené i neupravené těmito obchodními podmínkami také zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „Zos“).
1/5 Kontakty na Péči o zákazníky prodávajícího:
NutraQ CZ s.r.o.
Adresa: Pod dráhou 1637/2, 170 00 Praha 7, Holešovice, Česká republika
E-mail: info@nutraq.cz
Tel.č.: 212 340 644 (Po - Pá 8.30-16.30)
2 Členství a jednorázový nákup
2/1 Kupující objednávkou zboží zadanou prostřednictvím telefonního operátora (viz čl. 3 těchto obchodních podmínek) nebo elektronického obchodu www.vitaepro.cz (viz čl. 4 těchto obchodních podmínek) objednává zboží buďto jednorázově („jednorázový nákup“) nebo objednává pravidelné dodávky zboží v rámci členství tak, že zboží bude zasíláno v pravidelných intervalech („členství“) ve lhůtě a ceně uvedené v objednávce elektronického obchodu nebo uvedené při rozhovoru s telefonním operátorem. Podrobné podmínky členství jsou uvedeny níže.
2/2 Prodávající se zavazuje kupujícímu zboží jednorázově nebo v těchto pravidelných intervalech (členství) dodávat a kupující se zavazuje platit za dodané zboží dohodnutou cenu, to vše za podmínek stanovených těmito obchodními podmínkami.
Podmínky členství
2/3 Objednáním členství zboží se kupující stává členem zákaznického klubu, v jehož rámci se zboží dodává opakovaně v pravidelných intervalech až do zrušení nebo změny členství. Členství se může týkat jednoho nebo více druhů zboží. Členství znamená, že kupující zadá objednávku, která se v pravidelných intervalech, dle výběru kupujícího z nabídky prodávajícího, automaticky obnovuje, aniž by kupující musel učinit jakékoli dodatečné prohlášení. Kupující následně dostává zboží pravidelně bez potřeby zadávat jednorázové objednávky.
2/4 Kupující, který si objedná členství zboží, může v závislosti na zboží a aktuálních akcích získat nižší zaváděcí cenu a/nebo slevu z pevné ceny zboží, které si v rámci členství vybere. O konkrétních cenách, slevách a dalších podmínkách je kupující vždy informován na internetové stránce prodávajícího a před uskutečněním objednávky.
2/5 Nabídky se zaváděcími cenami mohou využít pouze noví zákazníci. Nabídky se zaváděcími cenami se nesmí zneužívat prostřednictvím častých a opakovaných objednávek a zrušení členství. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout objednávku členství, pokud kupující zneužívá výhod členství výše uvedeným způsobem.
2/6 Kupující může kdykoli kontaktovat prodávajícího a zrušit své členství nebo požádat o odklad dalších zásilek zboží. Zrušení členství nabývá účinnosti okamžitě. Má-li však kupující nejbližší dodání zboží v rámci členství v nadcházejících 5 pracovních dnech, takovou zásilku nelze zrušit a zrušení členství nabude účinnosti po dodání této zásilky.
2/7 Pokud si kupující objedná členství, které zahrnuje dvě fakturační období za dodání, je kupující povinen zaplatit za přijaté zboží i v případě, že členství zrušil před splatností druhé části ceny; právo na odstoupení od smlouvy při první zásilce členství zboží tím není dotčeno.
2/8 Prodávající je oprávněn zrušit členství kupujícímu i bez udání důvodu, a to písemným oznámením kupujícímu nejméně 7 dní předem. Případné nedoručené zásilky předplaceného zboží se dokončí tak, jak bylo dohodnuto. Prodávající je oprávněn kdykoli zrušit členství s okamžitou účinností v případě, že kupující podstatným způsobem poruší tyto obchodní podmínky a kupující ani po předchozím písemném upozornění nepřestane porušovat tyto podmínky nebo neprodleně neodstraní následky takového porušení. Takovým porušením může být například to, pokud kupující opakovaně (nejméně dvakrát) nesplní své platební povinnosti navzdory písemné výzvě k zaplacení.
2/9 Prodávající průběžně poskytuje kupujícímu informace týkající se členství, zásilek zboží a plateb. Kupující je povinen informovat prodávajícího o jakýchkoli změnách svých kontaktních údajů a adresy – dle uvážení kupujícího telefonicky nebo e-mailem. V případě změn v členství, jako je změna adresy, změna frekvence dodání apod., může kupující kontaktovat Péči o zákazníky prodávajícího. Změny musí být oznámeny nejpozději 5 pracovních dnů před odesláním další zásilky zboží.
2/10 Prodávající má právo změnit tyto podmínky členství. Podstatné změny budou oznámeny nejméně 7 dní předem, přičemž kupující může předplatné zrušit, pokud se změnou podmínek členství nesouhlasí. Pokud kupující nezruší členství po změně jeho podmínek, znamená to, že akceptuje aktualizované podmínky členství. Nové podmínky členství budou zveřejněny na webové stránce prodávajícího a kupujícímu bude také zaslána informace o změnách podmínek členství. Aktuálně platná verze podmínek členství je vždy uvedena na webové stránce www.vitaepro.cz.
3 Objednání zboží a uzavření smlouvy prostřednictvím telefonního operátora
3/1 Kupující si může Zboží objednat prostřednictvím telefonního operátora. Pro platné zadání objednávky prostřednictvím telefonního operátora musí kupující uvést a potvrdit své identifikační a kontaktní údaje, určit druh zboží, množství zboží a místo dodání.
3/2 Před konečným a závazným potvrzením objednávky je kupujícímu zrekapitulován obsah objednávky a obsah obchodních podmínek včetně případného sjednaného členství.
3/3 Právně závazná kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je uzavřena okamžikem, kdy prodávající akceptuje telefonickou objednávku samostatným písemným přijetím telefonické objednávky kupujícího.
3/4 Pokud se telefonický hovor uskuteční z iniciativy prodávajícího a prodávající (nebo osoba jednající jménem nebo na účet prodávajícího) kontaktuje kupujícího s nabídkou ke koupi zboží (uzavření kupní smlouvy) nebo ke změně stávající kupní smlouvy, smlouva, jejíž náležitosti byly dohodnuty během takového telefonického rozhovoru a následně kupujícím zvlášť potvrzené na trvanlivém nosiči, je uzavřena okamžikem, kdy prodávající písemně potvrdí telefonickou objednávku kupujícího.
4 Objednání zboží a uzavření smlouvy v elektronickém obchodě www.vitaepro.cz
4/1 Pro platné zadání objednávky v elektronickém obchodě www.vitaepro.cz je nutné vyplnění veškerých předepsaných údajů a náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři.
4/2 Kupující je oprávněn před závazným potvrzením objednávky tuto objednávku zkontrolovat a změnit vyplněná data, případně zjistit a opravit chyby. Pokud s podobou objednávky kupující souhlasí, potvrzením objednávky kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“ bude objednávka s konečnou platností odeslána ke zpracování. Tato objednávka je závazná. Při potvrzení objednávky kupující rovněž stvrzuje svůj souhlas s těmito obchodními podmínkami a dále s výší ceny za objednané zboží včetně dopravních nákladů platných v době učinění a odeslání objednávky.
4/3 Na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce prodávající zašle e-mail s akceptací objednávky.
4/4 Jakmile kupující obdrží od prodávajícího potvrzující e-mail, je nabídka prodávajícímu k objednanému zboží včetně ceny uvedené v objednávce závazná až do doby dodání zboží kupujícímu. Teprve objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy podle § 1732 ObčZ, kdy samotná kupní smlouva je uzavřena až doručením potvrzujícího e-mailu ze strany prodávajícího kupujícímu. Prodávající je povinen toto potvrzení odeslat kupujícímu neprodleně po obdržení objednávky. Od tohoto momentu vznikají mezi kupujícím a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny kupní smlouvou dle těchto obchodních podmínek.
4/5 Prodávající si vyhrazuje právo neakceptovat objednávku kupujícího v případě zjevné chyby týkající se ceny, popisu anebo obrázku zboží uvedeném na internetové stránce prodávajícího, a to v jakékoliv fázi vyřízení objednávky. O tom musí kupujícího bezprostředně informovat.
4/6 Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Uzavřená kupní smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění v elektronické formě po dobu 5 let a není přístupná třetím osobám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán.
5 Cena zboží, platební podmínky a dodání zboží
5/1 Cena zboží je stanovena jako smluvní ve smyslu zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů. Všechny ceny jsou uvedeny v Kč a jsou uvedeny jako cena konečná včetně DPH. Cena zboží se může lišit v závislosti na tom, zda se zboží prodává jako jednorázová objednávka nebo v rámci členství, speciálních akčních nabídek apod.
5/2 Konečnou částku k úhradě za zásilku, resp. první zásilku v případě členství, potvrdí kupující prostřednictvím telefonního operátora nebo ji potvrdí v elektronickém obchodě po vyplnění objednávkového formuláře. Cenu dalších zásilek (pokud se liší od ceny první zásilky) v případě členství potvrzuje kupující v elektronickém obchodě jako součást objednávkového formuláře.
5/3 Zboží je zasíláno kupujícímu na adresu uvedenou v objednávce, a to smluvními přepravci prodávajícího, kteří jsou specifikováni v objednávkovém formuláři. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím náhradu nákladů za uskladnění a prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Náklady na doručení (poštovné a balné) a způsoby dopravy jsou uvedeny níže v odstavci 5/11.
5/4 Platbu za zboží včetně DPH a nákladů na doručení (pokud se účtují) kupující uhradí způsobem zvoleným v objednávkovém formuláři. Faktura se zasílá kupujícímu e-mailem nebo je součástí zásilky. Všechny údaje potřebné pro provedení platby bankovním převodem jsou uvedeny na faktuře. Při platbě bankovním převodem je nezbytné uvést správný variabilní symbol, který je také uveden na faktuře. Celkovou částku kupující hradí ve výši uvedené na faktuře a částku nezaokrouhluje. Splatnost daňového dokladu je 10 dní ode dne vystavení faktury. Vlastnické právo k prodávanému zboží a nebezpečí náhodné zkázy, náhodného zhoršení a ztráty zboží přechází na kupujícího okamžikem dodání.
5/5 Ceny zboží platí do doby jejich změny. Oznámení o změně ceny je kupujícímu zasíláno v dostatečném předstihu před tím, než změny nabydou účinnosti.
5/6 Faktura vystavená na základě kupní smlouvy prodávajícím kupujícímu slouží zároveň jako daňový doklad.
5/7 Náklady kupujícího na použití komunikačních prostředků při komunikaci s prodávajícím se řídí podmínkami mezi kupujícím a poskytovatelem příslušného komunikačního prostředku.
5/8 V případě, že se kupující dostane na základě faktury s úhradou dlužné částky do prodlení, bude kupujícímu zaslána upomínka. Pokud platba nebude uhrazena, prodávající může podniknout kroky k vymáhání platby.
Dodání zboží
5/9 Zboží zakoupené jednorázově a první zásilka členství se obvykle dodává do 5 až 7 pracovních dnů ode dne potvrzení objednávky (jedná se však jen o přibližný čas). Další zásilky v rámci členství zboží se zasílají v intervalu uvedeném v objednávkovém formuláři, přičemž uvedený interval se počítá ode dne stanoveného pro doručení první zásilky zboží.
5/10 Není-li možné dodat zboží do 30 dnů ode dne potvrzení objednávky, prodávající bude kontaktovat kupujícího před uplynutím této lhůty. Je-li prodávající v prodlení s dodáním zboží, může kupující odstoupit od kupní smlouvy, pokud prodávající nesplní svůj závazek ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté kupujícím. Kupující může odstoupit od smlouvy bez poskytnutí dodatečné lhůty jen tehdy, pokud prodávající odmítl zboží dodat nebo je-li plnění ve stanovené lhůtě nezbytné s ohledem na okolnosti uzavření kupní smlouvy, nebo pokud kupující před uzavřením kupní smlouvy informoval prodávajícího o tom, že dodání v určitém čase je nezbytné.
5/11 Nabízené způsoby dopravy
|
DRUH |
CENA |
DORUČOVACÍ DOBA |
|
PPL |
Jednorázová zásilka: zdarma |
3–5 pracovních dní (bez garance – orientační doba) |
5/12 V případě, že nabízený způsob dopravy není uveden u objednávkového formuláře, je možné daný druh dopravy nastavit na základě telefonického anebo e-mailového požadavku.
6 Odstoupení od smlouvy
6/1 Kupující, který je spotřebitelem, má právo podle § 1829 ObčZ odstoupit bez udání důvodů od smlouvy do 14 dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba, jiná než dopravce, převezme produkt, nebo:
a) poslední kus produktu, pokud si Kupující objednal více kusů produktu, které jsou dodávány samostatně v rámci jedné objednávky;
b) poslední položka nebo část dodávky produktu, která se skládá z několika položek nebo částí, nebo
c) první dodávka produktu, pokud smlouva stanoví pravidelné dodávky produktů po dohodnutou dobu.
6/2 Podle ust. § 1837 občanského zákoníku, kupující nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, nebo o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil. Z tohoto důvodu kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy v případě zboží, na kterém otevřel nebo poškodil zapečetěný (ochranný) obal a pokud tak učiní, prodávající takové odstoupení od kupní smlouvy nebude akceptovat.
6/3 Odstoupení musí být učiněno tak, že kupující-spotřebitel ve lhůtě 14 dnů dle odstavce 6/1 výše prokazatelně alespoň odešle prodávajícímu oznámení o odstoupení, a to e-mailem na adresu info@nutraq.cz nebo písemně na adresu prodávajícího: NutraQ CZ s.r.o., Pod dráhou 1637/2, Holešovice, 170 00 Praha 7 s uvedením čísla faktury nebo čísla zákazníka a případně čísla bankovního účtu, na který bude připsána částka za vrácené zboží. Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí kupujícímu přijetí v textové podobě.
6/4 Jako oznámení o odstoupení od smlouvy lze využít formulář tvořící přílohu č. 1 těchto podmínek. V případě, že byl využit tento formulář, potvrdí prodávající kupujícímu-spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí. Pro urychlení vyřízení vrácení kupní ceny prodávající doporučuje kupujícímu zboží zaslat bez zbytečného odkladu po odeslání oznámení o odstoupení, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení, a to odesláním na výše uvedenou adresu prodávajícího (nikoli dobírkou). Náklady spojené s vrácením zboží z důvodu odstoupení dle tohoto článku nese kupující-spotřebitel.
6/5 Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy mu bude doručeno oznámení odstoupení kupujícího-spotřebitele od smlouvy, vrátí kupujícímu zaplacenou kupní cenu za zboží a to stejným způsobem platby, jaký použil kupující, nedohodnou-li se jinak, tedy převodem na účet kupujícího dle požadavku kupujícího-spotřebitele (při odstoupení od smlouvy kupující uvede, jakým způsobem požaduje vrácení kupní ceny a svůj bankovní účet pro vrácení peněz, pokud je to potřebné). Prodávající není povinen vrátit přijatou kupní cenu dříve, než mu kupující-spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
6/6 Pokud kupující uplatní právo na odstoupení od smlouvy dle tohoto článku, zboží musí být vráceno se zapečetěným ochranným obalem, nepoškozené, bez známek opotřebení a pokud možno v původním obalu. Jakmile prodávající vrácené zboží obdrží, je povinen ho neprodleně překontrolovat a přezkoušet. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné za účelem nutného obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Prodávající je oprávněn uplatnit vůči kupujícímu kompenzaci za snížení hodnoty vraceného zboží. Případnou kompenzací není dotčeno právo kupujícího na odstoupení od smlouvy bez jakékoli sankce.
6/7 V případě odstoupení od kupní smlouvy má spotřebitel nárok pouze na vrácení finančních prostředků za dopravné v nejnižší nabízené výši (v případě, že si zvolil dražší způsob dopravy).
7 Záruční doba, Práva z vadného plnění
7/1 Záruční doba zboží odpovídá době minimální trvanlivosti vyznačené na obalu zboží a nejdéle činí dva roky, pokud na obalu zboží není uvedena doba minimální trvanlivosti.
7/2 Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli za to, že zboží je při převzetí bez jakýchkoli vad. Vyskytne-li se u zboží vada, je kupující oprávněn tuto vadu reklamovat („Reklamace“), a to bez zbytečného odkladu poté, co mohl při dostatečné péči vadu zboží zjistit. Po uplynutí doby minimální trvanlivosti uvedené na obalu zboží nebo maximálně dvou let od převzetí zboží, není-li na obalu zboží uvedena doba minimální trvanlivosti, nemá kupující právo reklamaci uplatnit. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
7/3 Zejména prodávající odpovídá kupujícímu za to, že věc (a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, (b) je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a (c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
7/4 Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli za to, že vedle ujednaných vlastností (a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem, (b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, (c) je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a (d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající poskytl kupujícímu před uzavřením smlouvy.
7/5 Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou nemůže kupující spotřebitel věc užívat, v případě, že kupující spotřebitel vadu vytkl oprávněně.
7/6 Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující vadu sám způsobil, např. v důsledku nesprávné manipulace se zbožím nebo v důsledku jiného nesprávného zásahu. Vadou věci není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
7/7 Kupující, který je spotřebitelem, je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění dle ustanovení ObčZ, zejména dle § 2161 a následující ObčZ. V případě dodání zboží v rozporu s kupní smlouvou, může kupující požadovat dodání nového zboží nebo jeho opravu, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který kupující zboží koupil. K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady.
7/8 Kupující může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy, pokud (a) prodávající vadu odmítne odstranit nebo ji neodstraní v přiměřené době po jejím vytknutí, (b) se vada projeví opakovaně, (c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo (d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná. Pokud kupující odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zpět zboží nebo co kupující prokáže prodávajícímu, že zboží odeslal zpět prodávajícímu.
7/9 Kupující, který není spotřebitelem, je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění dle ustanovení ObčZ, zejména dle § 2099 a následující ObčZ.
7/10 Nároky z vad zboží lze uplatnit telefonicky na zákaznické lince prodávajícího, emailem na info@nutraq.cz nebo případně též písemně na adrese prodávajícího: NutraQ CZ s.r.o., Pod dráhou 1637/2, Holešovice, 170 00 Praha 7. Kupující je při Reklamaci povinen sdělit údaje nezbytné pro identifikaci reklamované zásilky, pravdivě, úplně a srozumitelně popsat reklamovanou vadu a poskytnout kontaktní údaje pro účely komunikace o vyřízení reklamace. Nároky z vad zboží jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, u kupujícího-spotřebitele nejpozději však do 30 dnů ode dne jejich uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím-spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Po uplynutí této lhůty má kupující-spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
7/11 Záruka se nevztahuje na vady, které byly způsobeny po přechodu nebezpečí škody na zboží vnějšími událostmi a nezpůsobil je prodávající nebo osoby, s jejichž pomocí prodávající plnil svůj závazek, tedy například na případy mechanického poškození po dodání, použitím zboží v rozporu s jeho účelem nebo doporučením k užívání nebo z důvodu neseznámení se s doporučením k užívání.
7/12 Prodávající potvrdí v písemné formě, kdy kupující spotřebitel právo z vadného plnění uplatnil, včetně provedení opravy a doby jejího trvání. Kupující spotřebitel bude o způsobu vyřízení Reklamace informován způsobem, kterým byla uplatněna, ledaže žádá způsob jiný. Reklamace bude vyřízena nejdéle do 30 dnů. Pokud prodávající nekontaktuje spotřebitele do 30 dnů, má se za to, že vada je neodstranitelná a kupující-spotřebitel tak může nárokovat cenu výrobku zpět.
7/13 Náklady na vrácení zboží hradí prodávající. V případě, že je uplatnění vad učiněno dle odst. 7/10 bez zbytečného odkladu, řádně dle účinné právní úpravy a je oprávněné, prodávající zajistí na své náklady přepravu zboží včetně jeho vyzvednutí na adrese kupujícího.
8 Osobní údaje
Za účelem plnění kupní smlouvy bude prodávající zpracovávat určité osobní údaje kupujícího (např. jméno a příjmení, kontaktní údaje a adresa). Osobní údaje kupujícího se mohou zpracovávat i pro jiné účely. Více informací o zpracování osobních údajů prodávajícím naleznete v Oznámení o zpracování osobních údajů kliknutím na následující odkaz link. Informace o zpracování souborů cookie jsou uvedeny v Zásadách používání cookies a jsou dostupné kliknutím na následující odkaz link.
9 Stížnosti a mimosoudní řešení sporů
9/1 V případě jakýchkoli sporů vyplývajících z prodeje zboží se může kupující nebo kupující-spotřebitel obrátit nejdříve s žádostí o jejich vyřešení přímo na prodávajícího.
9/2 V případě jakéhokoli sporu mezi prodávajícím a kupujícím-spotřebitelem může kupující-spotřebitel podat stížnost týkající se nákupu produktů na našich webových stránkách k alternativnímu řešení sporů. Příslušný k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy, které nejsou řešeny vzájemnou dohodou, je v České republice Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, webové stránky: adr.coi.cz.
9/3 Kupující může k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů využít i platformu ODR, kterou spravuje Evropská komise. Tato platforma je dostupná na stránce ec.europa.eu/odr.
10 Závěrečná ustanovení
10/1 Tyto obchodní podmínky jsou k dispozici před uzavřením kupní smlouvy na webové stránce www.vitaepro.cz a kupujícímu jsou poskytnuty spolu s potvrzením objednávky, což umožňuje jejich uložení a reprodukci. Souhlas s těmito obchodními podmínkami je podmínkou koupě zboží. Kupující je vyzván, aby s těmito obchodními podmínkami souhlasil v objednávkovém formuláři. Obchodní podmínky platí v tom rozsahu a znění, které je účinné ke dni potvrzení objednávky prodávajícím.
10/2 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné či nevynutitelné, nebo se neplatným nebo nevynutitelným stane, namísto něj nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému či nevynutitelnému ustanovení nejvíce přibližuje. Neplatností nebo nevynutitelností jednoho ustanovení není dotknutá platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení.
10/3 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Nové obchodní podmínky budou zveřejněny na webové stránce prodávajícího. O každé změně těchto podmínek bude kupující informován. Změny obchodních podmínek nabývají účinnosti nejdříve 1 měsíc ode dne oznámení. Na kupní smlouvy uzavřené před změnou obchodních podmínek se vztahují obchodní podmínky platné v den uzavření těchto kupních smluv. Předchozí verze obchodních podmínek lze získat na požádání u prodávajícího.
10/4 V případě změny obchodních podmínek může kupující zrušit své předplatné do 1 měsíce od doručení oznámení o změně smluvních podmínek. Pokud kupující v uvedené lhůtě předplatné nezruší, znamená to, že se změnou obchodních podmínek souhlasí.
10/5 Orgán dozoru v oblasti ochrany spotřebitele:
Česká obchodní inspekce
Inspektorát pro Středočeský kraj a Hl. m. Prahu
Gorazdova 1969/24
120 00 Praha 2
www.coi.cz
10/6 Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 17.10.2025.
Příloha č. 1 Formulář pro odstoupení od smlouvy
Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
Adresát: NutraQ CZ s.r.o.
IČO 248 50 225
Pod dráhou 1637/2, Holešovice, 170 00 Praha 7
e-mail: info@nutraq.cz
Oznamuji Vám, že tímto odstupuji od smlouvy od tohoto zboží:
Datum objednání:
Číslo objednávky:
Jméno a příjmení spotřebitele:
Adresa spotřebitele:
Vrácení kupní ceny požaduji zasláním na výše uvedenou adresu / na účet č.:[*]
Datum:
Podpis spotřebitele:
(pouze pokud je zasíláno v listinné podobě).